Publicitat
Publicitat

Star Wars 35 anys

'Star Wars': l'imperi del marxandatge contraataca

El 1977 George Lucas va cometre una imprudència que el va convertir en multimilionari. El jove cineasta va renunciar al sou com a director de Star Wars a canvi de gestionar-ne tot el marxandatge derivat. Va ser una decisió arriscada. En aquell temps aquest aspecte del negoci representava una part insignificant de la comercialització d'un film. Lucas pretenia promocionar el film a través d'adhesius i samarretes, és a dir, el que ara es coneix com a màrqueting de guerrilla.

Quan la febre Star Wars va esclatar no hi havia cap producte de la marca que no es vengués, sobretot les joguines. La demanda superava la capacitat dels fabricants i es van arribar a vendre caixes buides amb un val per a les primeres joguines que es fabriquessin.

Amb Star Wars comença la comercialització associada a un esdeveniment. Hi ha un abans i un després del film, sobretot per a George Lucas. Gràcies a les joguines va prescindir dels estudis per finançar les seves pel·lícules. Això el va convertir en el director més indie de Hollywood i, paradoxalment, el més mainstream.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT