Publicitat
Publicitat

Roses 3D en un Sant Jordi en què els floristes auguren una caiguda de vendes

El gremi preveu vendre un milió menys de roses, principalment a causa de la crisi i l'IVA al 21%

Els pronòstics de vendes de llibres i roses per a aquest Sant Jordi tenen signes diferents. L'optimisme moderat del Gremi de Llibreters, que confia a igualar els 1,4 milions de llibres venuts l'any 2013, contrasta amb la previsió a la baixa dels floristes. A l'espera del balanç de la jornada, el Mercat de Flor i Planta Ornamental preveu que enguany es vendran al voltant de 6 milions de roses, un milió menys que l'any passat.


Un any més, la crisi segueix condicionant el consum de roses, i tampoc hi ajuda gens la pujada de l'IVA fins al 21%. Aquesta fiscalitat, que el Sant Jordi de l'any passat ja estava en vigor, afecta sobretot organitzacions que compren roses per regalar entre els seus clients o associats (ONGs, associacions de pares, agrupacions de veïns o grups culturals) i que han d'assumir l'IVA com a cost, motiu pel qual "compren molt menys", explica el director del Mercat, Jordi Rodón.

El que no canvia, any rere any, és l'origen de les roses, així com les varietats més consumides. Al voltant d'un 15% es produeix al Maresme, un 40% prové d'Equador i Colòmbia, un 25% d'Holanda, un 10% de la resta de l'estat espanyol i un 10% de Kènia.

El color predominant tornarà a ser, previsiblement, el vermell, amb varietats com la Samurai o la Lovely Red.

Roses 3D al Mobile World Centre de Barcelona


L'eclosió de les impressores 3D també s'ha filtrat en el Sant Jordi barceloní com a principal novetat de la diada d'enguany.

La capital del mòbil i Fab Lab Barcelona s'han unit per mostrar, per primera vegada, roses impreses en 3D durant la diada de Sant Jordi. Els visitants que acudeixen a la seu del Mobile World Centre poden veure com "neix i creix" la flor, en un procés que dura 20 minuts, tal com ha explicat la responsable del centre, Anna Puig.

Per poder emportar-se una flor de manera gratuïta els visitants han de fer una fotografia atractiva i penjar-la a Facebook o Twitter amb l' etiqueta #mSantJordi i aconseguir el major nombre de "m'agrada" o "repiulades" possible.

Les