Publicitat
Publicitat

ESCENA

La Generalitat vol que la fira de teatre infantil i juvenil s'ampliï a altres disciplines artístiques

Més de 26.000 espectadors ocupen Igualada

La Mostra d'Igualada va tancar la 22a edició amb un èxit de públic. S'ha penjat el cartell d'entrades exhaurides en 30 funcions de les 64 previstes. La Generalitat vol que la fira s'obri a altres sectors culturals.

A la Mostra d'Igualada-Fira de Teatre Infantil i Juvenil d'Igualada-, de moment, no l'ha ferit la crisi i ha demostrat ser rendible. Ahir va tancar la 22a edició amb un balanç de 26.000 espectadors -l'any passat va arribar als 19.000 visitants-. Segons els organitzadors, els teatres s'han omplert i s'han exhaurit les localitats en la meitat de les funcions. En opinió del gerent de la Mostra, Òscar Balcells, l'única fira de teatre infantil i juvenil de Catalunya ha fidelitzat el públic: "La venda anticipada ha estat més massiva, el primer dia ja hi havia espectacles amb les entrades esgotades".

També s'ha aconseguit l'altre repte dels organitzadors de la Mostra: consolidar-la com un veritable mercat, un espai de negoci on els programadors acudeixen per decidir a qui penjaran al cartell la propera temporada. "El 2009 vam encarregar un estudi extern per valorar quin era el volum de contractació que generava la Mostra, i el resultat va ser d'1,8 milions d'euros. L'any següent la xifra arribava als 2,4 milions", detalla Balcells. Fent un càlcul aproximat, continua el gerent de la Mostra, i tenint en compte que "aquest any el pressupost ha estat de 366.000 euros, per cada euro invertit n'hem generat sis en contractació".

La Mostra d'Igualada, finançada per la Generalitat i l'Ajuntament d'Igualada, però, podria canviar en un futur. El director de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), Fèlix Riera, ha suggerit que la fira de teatre infantil i juvenil s'obri a altres sectors com l'editorial, l'animació, la música o la televisió. "Ens preocupa molt -assenyala Riera- fomentar al màxim el públic infantil, prioritzarem les estratègies que permetin no perdre en un futur el públic en català". Riera admet que la Mostra d'Igualada està molt consolidada però que se la pot "fer créixer convidant altres sectors culturals". La fórmula que hauria de tenir la fira de teatre infantil i juvenil, però, de moment és una incògnita. "És una reflexió que hem de fer", explica el director de l'ICIC. Una opció, continua, podria ser "convidar cada any una disciplina artística". Com a exemples o models a seguir, Riera cita el Festival de Cinema de Sitges: "En les últimes edicions ha exhibit altres formats, com el 3D o els videojocs". Un altre festival obert a altres sectors és el Festival Internacional de Música Avançada i Art Multimèdia Sónar, que l'any passat "va produir la pel·lícula Finisterrae " , explica el responsable de l'ICIC.

Més inversió

Les companyies de teatre infantil i juvenil fa temps que es queixen de la precarietat amb què han de treballar. El president de l'Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics (TTP), Jordi Cartanyà, no descarta el suggeriment de Riera, però demana reflexió i més inversió: "El que hem de tenir clar és que la Mostra fa cinc anys que s'esforça per consolidar-se com a mercat profesional. Aquí hi vénen programadors de teatre a comprar específicament teatre, no vénen programadors de llibres ni de pel·lícules. Si es vol fer s'ha de reflexionar bé i si es vol una Mostra molt més oberta també es necessitarà més inversió".

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT