Publicitat
Publicitat

ÒPERA

'Madama Butterfly' exhaureix entrades al Liceu

La tragèdia de la geisha Cio-Cio-San, musicada per Giacomo Puccini, ha aconseguit exhaurir les entrades per a les cinc representacions que es faran al Gran Teatre del Liceu entre el 21 i el 27 de març. El muntatge de Madama Butterfly , que arriba avui a Barcelona és el mateix que es va presentar en la temporada 2005-2006, amb la direcció escènica de Moshe Leiser i Patrice Caurier i la minimalista escenografia de Christian Fenouillat, que busca reproduir les maneres austeres del teatre kabuki japonès. Madama Butterfly es tornarà a representar del 20 al 29 de juliol. La reposició d'aquesta coproducció del Liceu i el Covent Garden de Londres, no cal dir-ho, no treu valor al monodrama de Puccini, una òpera en tres actes amb llibret de Giuseppe Giacosa i Luigi Illica i estrenada a la Scala de Milà el 17 de febrer del 1904, tot i que el mateix Puccini la va revisar abans de presentar-la uns mesos després al Gran Teatre de Brescia. I encara van haver de passar dos anys perquè el compositor de Lucca enllestís la versió definitiva de l'òpera.

Un dels atractius d'aquest muntatge, dirigit musicalment pel madrileny José Miguel Pérez-Sierra -i per Daniele Callegari al juliol-, és la presència de la soprano xinesa Hui He, que va debutar al Liceu la temporada 2007-2008 amb Aida . En les funcions dels dies 21, 24 i 27, Hui He interpreta el paper de Cio-Cio-San, la geisha de Nagasaki que entrega el seu amor incondicional a un oficial de la marina nord-americana, el tinent Pinkerton.

En la pell i la veu d'aquest dolent emblemàtic de l'òpera, que abandona Cio-Cio-San i a sobre li reclama el fill, hi haurà el tenor francès Roberto Alagna, que l'any passat va ser Maurizio a l'Adriana Lecouvreur de Cilea amb direcció escènica de David McVicar. Alagna i Hui He concidiran en el repartiment dels tres dies. En les altres dues funcions del mes de març la Madama i el tinent seran la soprano albanesa Ermonela Jaho i el tenor de Tenerife Jorge de León, respectivament.

Les