Publicitat
Publicitat

CONCERTS D'ANIVERSARI

Producciones Animadas fa 20 anys i el segell Bankrobber, 10

L'escena musical independent catalana bufa espelmes

La promotora de concerts Producciones Animadas celebra avui a la Sala Apolo el vintè aniversari amb el grup Nouvelle Vague. Divendres a la mateixa sala el segell discogràfic Bankrobber celebra el desè.

La Sala Apolo acull avui i demà les festes d'aniversari de la promotora de concerts Producciones Animadas i del segell discogràfic Bankrobber, dos dels actors que han contribuït a configurar l'escena de la musica en viu catalana actual.

Producciones Animadas celebra els 20 anys aquest vespre amb un xou especial de Nouvelle Vague. La formació francesa estrenarà a Barcelona el musical Dawn of innocence, dirigit pel dissenyador de moda Jean-Charles de Castelbajac, que va vestir Lady Gaga i Beyoncé al videoclip de Telephone.

Bankrobber celebrarà divendres la primera dècada amb un espectacle creat per a l'ocasió en què tots els grups del segell -entre els quals hi ha Mazoni, Sanjosex, El Petit de Cal Eril, Guillamino i Els Surfing Sirles- interpretaran els seus clàssics acompanyats del septet The Gramophone Allstars, especialitzat en música jamaicana, jazz i soul i que hi aportarà una luxosa secció de vents.

Un context molt diferent

Quan Albert Salmerón, director de Producciones Animadas, va formar fa 20 anys la promotora amb tres amics, entre els quals hi ha Alberto Guijarro -avui director de la Sala Apolo i codirector del Primavera Sound-, el context de la música en directe a Barcelona era molt diferent. "Hi havia molt pocs concerts i no hi havia una escena de club -explica Salmerón-. Vèiem què passava a fora, sobretot a Londres, i que no passava aquí". Producciones Animadas va contribuir a omplir un buit en la música en viu menys majoritària portant a Barcelona grups de l'escena independent francesa com Daft Punk, Phoenix i Air, i artistes hip-hop com De La Soul i Arrested Development. Amb això van fer créixer una oferta de concerts que, segons Salmerón, "a Barcelona s'ha ampliat molt, tot i que encara podria créixer més".

Pel que fa a Bankrobber, el segell va néixer a les albors de la crisi del disc, i és pionera en un model que reuneix discogràfica, agència de contractació i promoció de concerts. "Nosaltres vam néixer des del minut 1 com un segell de 360 graus", assegura Marçal Lladó, un dels quatre socis de Bankrobber. Un model que la multinacional Live Nation adoptaria el 2007. Bankrobber també és un dels dinamitzadors de l'escena de pop en català actual, gairebé inexistent i poc visible quan va néixer el segell. "Crec que sí que som part de l'origen de la popularització d'això, tot i que evidentment no estem sols -afirma Lladó-. A part dels nostres grups, com Guillamino i Sanjosex, hi havia Mishima, Refree, Antònia Font. Però hi hem posat un granet de sorra".

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT