Publicitat
Publicitat

ART

Jaume Plensa reinventa Bordeus amb les seves escultures humanistes

Les majestuoses figures de Jaume Plensa s'instal·len des d'aquest mes als espais urbans i naturals de la ciutat

Després de Rio de Janeiro, Salzburg o Chicago, Jaume Plensa (Barcelona, 1955) envaeix Bordeus fins al 6 d'octubre amb dotze peces a l'aire lliure, quatre de les quals són concebudes expressament per a l'ocasió. La intenció de l'artista ha estat redescobrir la ciutat als seus habitants des d'un vessant humanista, així com alternar símbols de cultures diferents per "celebrar la diversitat".

Escultures tatuades amb lletres, frases i notes musicals, o tot el contrari, abanderades de l'opacitat més tradicional i que amb la seva lliure circulació democratitzen l'espai artístic i el transformen en "urbà i compartit". I malgrat que les seves obres conviden el passejant a la interacció i l'exploració sensorial, l'artista català suggereix no tocar-les, sinó acariciar-les, "de la mateixa manera que es fa amb un fill".

El cos humà, leitmotiv de l'obra de Plensa, és concebut com un "espai de ressonància poètica de l'individu". Per això les seves figures trenquen amb la idea totèmica, implícita en l'escultura més tradicional, i la reemplacen per allò "imperceptible", és a dir, els pensaments. "Amb aquesta exposició pretenc llançar una ampolla al mar amb un missatge", ha declarat l'artista, que ha dedicat els seus més de trenta anys de carrera a eliminar tota empremta figurativa "per enredar la materialitat amb el lirisme més introspectiu" o, el que és el mateix, suggerir sense alliçonar.

"Les figures humanes són, per a mi, éssers ordinaris creats per reflectir i celebrar la inesgotable diversitat de les nostres societats", ha dit Jaume Plensa.

Les