Publicitat
Publicitat

Arenal Sound: música 'low cost' a peu de platja

El festival de Borriana és el més multitudinari d'Espanya

Borriana no és ni de lluny una de les destinacions preferides del litoral castellonenc. El turisme tampoc ha aconseguit esborrar els tarongers de primera línia de mar. Aquests dies, però, a les platges d'aquesta població, de poc més de 35.000 habitants, s'hi concentren més de 55.000 joves amb moltes ganes de festa. El motiu és la celebració d'una de les cites musicals més esperades de l'estiu, l'Arenal Sound. Amb només quatre anys de vida, s'ha convertit en el festival més multitudinari dels molts que se celebren arreu de l'Estat.

L'Arenal Sound duplicarà en aquesta edició, segons les previsions dels organitzadors, els assistents del Festival Internacional de Benicàssim (FIB), que fins ara era el rei dels festivals, i que va tancar l'edició del 2013 amb 140.000 assistents. Les xifres facilitades pels promotors auguren que un total de 280.000 persones hauran passat pel recinte instal·lat a la platja de l'Arenal, quan avui caigui el teló de la quarta edició del festival.

Fins fa poc, l'Arenal Sound era un total desconegut en el competitiu món dels festivals d'estiu. El seu primer any de vida, el 2010, i amb un cartell que incloïa The Cranberries, Bebe i Lori Meyers, només va arribar als 10.000 assistents. Una xifra que s'ha multiplicat per vint, i ha fet que superi els altres. La fórmula de l'èxit són els baixíssims preus dels abonaments, la diversió arran de mar, el reclam per a un públic molt jove i la varietat de la seva proposta musical. La filosofia low cost ha donat resultat a l'empresa organitzadora, IMusic Festival, que enguany ha penjat el cartell de "No hi ha entrades".

Els 35 euros que costava l'abonament més barat permetia veure els 120 concerts programats i donava dret a utilitzar un dels dos càmpings instal·lats a Borriana, un amb 16.000 places i un altre amb capacitat per a 25.000 persones. La resta de sounders fins a arribar als 55.000 que diàriament han assistit al festival han hagut d'optar per altres fórmules d'allotjament, com el lloguer d'apartaments.

Vacances barates

Durant els dies que ha durat el festival el paisatge del barri marítim del Grau ha canviat notablement. Milers de joves, la majoria no superen els 25 anys, aprofiten les hores en què no hi ha concerts per comprar menjar als establiments de la zona, dormir sota l'ombra d'una palmera o anar a refrescar-se al mar. Facin el que facin, el look no canvia: xancletes, biquini o banyador i ulleres de sol.

Per a alguns, la setmana que dura el festival són les primeres vacances sense els pares. És el cas d'Ana López i les seves amigues. Tenen 18 anys, són de Madrid i després de la selectivitat van decidir que l'Arenal Sound era un bon regal: "Hi ha molts grups que no coneixem, però ens és igual. Ets a la platja i pots passar una setmana de vacances sense gastar-te gaires diners", explica López. La crisi és la que ha fet que Javier Martí es decidís per l'Arenal Sound: "En cap altre lloc pots escoltar en tres dies grups com Editors, The Maccabees o The Drums per poc més de 100 euros. Abans jo anava a dos o tres festivals, però ara ja no puc. L'any passat vaig decidir provar l'Arenal Sound i aquest any he repetit perquè és més barat que altres i el cartell és prou interessant".

Tot i que la majoria d'adolescents i joves que van al festival no tenen gaire poder adquisitiu, l'Ajuntament xifra en uns 30 milions l'impacte econòmic de l'esdeveniment. Avui tancaran el festival grups com Dorian, The Fratellis i Los Aslándticos, que aspiren a tenir l'èxit que ahir a la nit van tenir Efecto Pasillo, Antònia Font i The Drums. Dijous i divendres va ser el torn dels catalans Manel i La Pegatina, els valencians de La Habitación Roja i els granadins Lori Meyers. Els anglesos The Kooks van ser un dels triomfadors de la quarta edició del festival.