ART
Cultura 12/06/2017

El col·lectiu rus AES+F mostrarà a Es Baluard 'The Feast of Trimalchio'

La instal·lació es podrà visitar a l'Aljub del 14 de juliol al 17 de setembre

Ara Balears
2 min
'The Feast of Trimalchio', obra del col·lectiu rus AES+F es mostrarà a es Baluard.

PalmaCom cada estiu, Es Baluard convida un artista internacional a presentar un projecte temàtic a l’Aljub. Enguany és el torn del col·lectiu rus AES+F, format per Tatiana Arzamasova (1955), Lev Evzovich (1958), Evgeny Svyatsky (1957) i Vladimir Fridkes (1956), qui aproximarà a Mallorca una de les seves obres més complexes, entre l’hiperrealisme i el fantàstic, entre allò seductor i allò crític: 'The Feast of Trimalchio' (2009-2010).

Es Baluard mostra així i per primera vegada des d’una institució museística a Espanya aquesta exposició de caràcter individual dedicada al col·lectiu rus. L’exhibició coincideix, a més, amb la mostra col·lectiva 'Ciutat de vacances', una producció també complexa i polièdrica basada en el tema del turisme. La instal·lació es podrà visitar a l'Aljub d'Es Baluard del 14 de juliol al 17 de setembre 2017.

Es tracta d'una obra videogràfica en 3D, com una interpretació espectacular i excessiva del banquet de Trimalchio, que pren com a punt de partida una illa imaginària que alberga un ressort de luxe on es troben tots els paisatges possibles, com un paradís de pagament l’arquitectura del qual remet a fites de la pintura clàssica. Els clients que hi desembarquen es troben amb un ecosistema humà de races i cultures barrejades, on hostes i amfitrions, servidors i servits, se submergeixen en un joc de rols i cerca de plaers entre allò tràgic i allò absurd. A 'The Feast of Trimalchio', la ideologia, la història i l’ètica convergeixen en un escenari utòpic, plantejades des d’una perspectiva surrealista i extrema basada en la combinació plaer i oci amb l’hiperconsumisme.

El col·lectiu AES+F d’artistes treballa conjuntament des de finals dels anys vuitanta i la seva obra es caracteritza per l’ús d’efectes digitals i un tractament d’alta tecnologia que mescla els llenguatges de la publicitat, la cultura popular, els mites més coneguts o la pintura clàssica, per plantejar, així, diversos interrogants sobre la societat contemporània, en què la violència, la guerra o la deriva del consum de masses són algunes de les problemàtiques proposades.

stats