Balears 03/10/2013

Els psicòlegs diuen que el TIL durà fracàs escolar

Els experts veuen amb molta preocupació que s'imparteixin en anglès assignatures troncals, perquè "pot augmentar la dificultat de la seva comprensió i propiciar el fracàs"

A. A.
2 min

Palma.El Col·legi Oficial de Psicòlegs de les Illes Balears ha parlat públicament sobre el TIL i ho ha fet clar. Així com està pensat i com es pensa executar, no l'aproven i li treuen greus defectes que poden tenir imporants repercussions en l'aprenentatge dels nins i nines.

Així, els psicòlegs adverteixen que, pel fet de ser l'anglès una llengua que no forma part de la quotidianitat dels infants, "cal que la seva introducció sigui motivadora i a partir d'edats primerenques per tal de facilitar l'acte comunicatiu i gaudir dels beneficis de la inclusió d'aquesta llengua". Per contra, els psicòlegs alerten que si se'n fa una implantació "sobtada i excessiva" en edats posteriors (se suposa que els psicòlegs es refereixen a ESO), "pot obstaculitzar aquest procés".

Segons explica el Col·legi de Psicòlegs, és important, perquè l'aprenentatge sigui exitós, que "la llengua anglesa es faci propera i familiar als infants". Aquest objectiu just es pot aconseguir, diuen, si l'anglès s'introdueix en les assignatures (o part d'elles) en les quals es pugui desenvolupar la conversa i l'ús de la llengua per així afavorir el procés d'un ús més formal.

En opinió dels psicòlegs, és imprescindible tenir en compte l'opinió dels docents i professionals de l'educació, "ja que pel seu contacte amb els i les alumnes posseeixen un coneixement més proper de les seves necessitats i potencialitats".

I no acaben aquí els retrets al TIL. Els experts veuen amb molta preocupació que s'imparteixin en anglès assignatures troncals, perquè "pot augmentar la dificultat de la seva comprensió i propiciar el fracàs". Per tant, fan palesa la seva oposició a aqueta part del TIL i deixen clar que entenen que pot incrementar el fracàs escolar.

Finalment, els piscòlegs adverteixen que si els professors no tenen les competències correctes en anglès, això tindrà una repercussió negativa en l'aprenentatge dels infants. A més, posen damunt la taula les dificultats afegides que tindran els alumnes amb necessitats especials.

Correcció

També ahir els professionals dels Serveis de Menors i Família del Consell de Mallorca corregiren públicament la diputada del PP Aina Aguiló, que digué que es podia retirar la custòdia als pares que no duguin els nins a classe. Indiquen que perquè es pugui retirar la custòdia d'un menor , aquest ha de quedar en situació de desemparament i ser tutelat per l'administració. "L'assumpció de la tutela és fruit d'un procés valoratiu en què participen educadors, psicòlegs i jutges, i que implica un estudi dels indicadors del nins dins la seva família, i res no té a veure amb el fet d'anar o no a classe en un moment com l'actual", aclariren.

stats