TERRITORI
Balears 30/09/2016

El nou projecte de la carretera Campos-Llucmajor ocuparà 63.000 metres quadrats menys d'asfalt

Les obres estan valorades en un 42 milions d'euros i es començaran al 2017

Carmen Buades
2 min
La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido.

PalmaEl desdoblament de la carretera Campos-Llucmajor està una passa més a prop de ser una realitat. Després de tirar enrere l'obra que l'anterior equip de govern volia posar en marxa, l'actual Consell de Mallorca ha presentat aquest divendres un nou projecte que redueix en 63.471 els metres quadrats que s'hauran d'asfaltar i en 189.682 els de territori que s'ocuparà.

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha assegurat que aquestes no són les úniques "diferències substancials" entre el projecte presentat al 2014 i l'actual, que sortirà a licitació abans que acabi l'any per uns 42 milions d'euros i ha d'estar acabat al 2019. "S'ha reduït l'amplada de la mitjana, que amb el primer projecte del PP era de 10 metros; amb el segon, de sis; i amb el nostre, de tres, fet que ens permetrà fer-la enjardinada i no coberta", ha afirmat Garrido.

Els enllaços es faran inferiors per reduir l'impacte visual i ambiental i, a l'hora de millorar la seguretat, es construirà un camí de servei per connectar la via amb els camins i les finques. La carretera tendrà dos carrils per sentit i, a més dels 8,8 quilòmetres per connectar els dos pobles, el projecte inclou una travessa a Campos d'1,2 quilòmetres que comptarà amb un carril bici i un passeig per a vianants. "El que hem cercat", ha explicat Garrido, "és permeabilitzar la carretera" perquè amb l'anterior projecte "el que es feia era una frontera entre les dues voreres".

"Podem demostrar i demostrarem que hi ha una altra forma de fer carreteres", ha assegurat Garrido, després que el president del Consell, Miquel Ensenyat, afirmés que probablement "serà un dels projectes més polèmics de la legislatura", però que "s'han aprovat totes les al·legacions presentades per entitats com el GOB, Amics de la Terra o ARCA". La carretera per on passen cada dia prop de 20.000 vehicles, comptarà també amb un punt d'interpretació patrimonial on es podrà visitar un safareig i una cova, a més de la barraca de Son Isern (que serà traslladada). El projecte contempla també la conservació de les antigues vies del ferrocarril i de la bassa de Son Sala.

stats