Balears 22/07/2016

Vídeos immersius: una mina de possibilitats per als creadors de continguts

Les primeres passes d'una empresa enfocada als nous formats passen per la badia del Trenc

Jaume Vinyas
2 min
Una mina de possibilitats per als creadors de continguts

PalmaLlençar-se en parapent per la badia del Trenc per filmar un vídeo en 360 graus no és el més estrany que ha fet Joan Roig al llarg de la seva carrera professional. Confia, però, que el vol li obri la porta a un nou mercat a la seva illa natal. Nascut a Campos, va emigrar a Barcelona per muntar un estudi de retoc fotogràfic digital. El 2015 es va passar al vídeo i ara acaba d’inaugurar The Hub, una empresa que ofereix continguts immersius, en principi, al sector turístic.

“El que volem aconseguir és que l’usuari que, per exemple, viu a Alemanya i s’està pelant de fred durant l’hivern, pugui planificar la ruta que farà a Mallorca a l’estiu experimentant les sensacions que ofereix l’estiu al Mediterrani”, explica a l’ARA Balears. Ara per ara, el seu objectiu és aconseguir una cartera de clients entre els clubs nàutis de les Illes, però considera que hi ha grans oportunitats de negoci a l’Arxipèlag. En aquest sentit, està convençut que d’aquí a dos anys serà impensable, per exemple, que les grans cadenes hoteleres o el Govern no utilitzin continguts d’aquest estil per promocionar les Illes a les grans fires internacionals. El sector turístic, de fet, no és l’únic motor econòmic que ha d’estar alerta a les darreres novetats.

“A Barcelona, algunes immobiliàries ja comencen a penjar les fotos en 360 i tu t’hi pots desplaçar”, explica. “Són fotos, no són vídeos encara, però ja comença a proporcionar un realisme molt gran”, afegeix. Tot i la lògica incertesa que genera tota novetat, Roig està convençut que el nou format s'implantarà. En aquest sentit, afirma, la implicació de gegants com Facebook o Samsung situen aquesta tecnologia en un punt de no retorn. "Si Zuckerberg diu que això ho petarà, vol dir que ho petarà".

La importància del contingut

L’èxit d’aquestes tecnologies depèn, assegura, de la generació de continguts. En aquest sentit, afirma que les facilitats que estan posant plataformes com Facebook són clau. També cita referents com Felix & Paul Studios i les seves gravacions pioners amb el Cirque du Soleil. Encara queden traves tècniques per superar, però. Per exemple, diu, durant els Jocs Olímpics de Rio es començarà a experimentar amb la retransmissió d'esdeveniments esportius on l'espectador podrà experimentar, des de casa, la sensació d'estar a primera fila. Amb tot, seran proves pilot perquè la tecnologia encara no ha resolt el problema de retransmetre en "streaming" per a aquest format durant un partit de dues hores. Amb tot, diu, "podria ser que demà mateix, sortís algú i digués que ja es pot retransmetre una hora i mitja sense problemes".

Tot i així, considera que la tecnologia encara no està madura del tot per fer el gran salt a les llars. “Les ulleres són relativament poc pràctiques, però arribarà un moment que serà com posar-te’n unes de sol. No crec que trigui més de dos anys que això sigui així. Només cal esperar”, conclou.

stats