Publicitat
Publicitat

Un mapa localitza a través de Twitter per on es mouen els turistes

El plànol s'ha fet amb les dades de localització dels usuaris de la xarxa social, els que escriuen manco d'un mes en una mateixa zona es consideren turistes

Un mapa fet a partir de tres mil milions de tuits, tots els geolocalitzats a partir del setembre de 2011, delata amb un detall extraordinari on es concentren més els turistes. L'especialista en tractament de dades geogràfiques Eric Fischer va aprofitar les dades per fer un plànol discriminant entre els qui varen fer tuits durant menys d'un mes en una zona concreta i els que s'hi varen estar més temps. Així va discriminar entre turistes i locals, als primers els va marcar en vermell i als residents en blau.

El resultat d'aquesta feina, feta amb una aplicació de codi obert, és un mapa del món on es pot analitzar el comportament dels turistes amb molta precisió. A Mallorca, per exemple, es veu com es concentren molt més a zones com Magaluf, l'Arenal, la badia d'Alcúdia i el centre de Palma. A Eivissa, però, les concentracions de turistes són de les més altes de l'arxipèlag i superen de llarg les de Menorca. Cal tenir en compte, això sí, que els plànols només es basen en els usuaris de Twitter que, a més, geolocalitzen els seus apunts.

Amb aquesta eina també podeu analitzar qualsevol racó del món. Si no sou de veure allò que ja surt a les guies i a les postals, per exemple, podeu trobar ràpidament els llocs que us cal evitar. Fischer ja havia fet quelcom semblant a partir de les fotografies geolocalitzades de Flickr (vegeu-ne l' exemple de Barcelona), encara que no en va publicar un plànol interactiu sinó fotografies fixes.

Etiquetes