RADAR EMPRESARIAL
Balears 21/10/2016

La intel·ligència artificial aplicada al turisme serà protagonista a Artà

Durant la jornada, els ponents compartiran amb els assistents les darreres tendències en màrqueting digital, big data, eCommerce, l’internet de les coses o les professions de futur associades al negoci turístic

Ara Balears
2 min
Antelo és el director d’una jornada que ja tingué lloc a Artà el 2014.

El proper divendres, 28 d’octubre, l’Auditori d’Artà acollirà la quarta edició del Gate to the Future (la segona realitzada al poble després de la del 2014), un esdeveniment centrat a promoure l’economia digital i les noves formes d’emprenedoria. És un escenari de ponències i debats sobre les possibilitats que les darreres tendències digitals ofereixen a la indústria turística. I és que el turístic és un dels sectors capdavanters en la implantació de l’ eCommerce a l’Estat, ja que el 2015 els viatges representaren el 60% del total del comerç en línia.

Durant la jornada, els ponents compartiran amb els assistents les darreres tendències en màrqueting digital, big data, eCommerce, l’internet de les coses o les professions de futur associades al negoci turístic.

En l’edició d’enguany, però, la gran protagonista serà la tecnologia cognitiva, més popularment coneguda com a intel·ligència artificial. “El que es pretén amb la tecnologia cognitiva és optimitzar l’experiència dels turistes. En funció dels gustos i interessos de l’usuari, aquestes aplicacions crearan recomanacions personalitzades a cada turista”, explica Jorge Antelo, director del Gate to the Future. Així, la intervenció de la directora de Tecnologia i Innovació Digital d’IBM Espanya, Elisa Martín, serà una de les ponències estrella. Martín parlarà dels beneficis que pot generar la computació cognitiva a la indústria turística. Aquests sistemes permetran com mai la interacció del turista amb l’empresa o la mateixa destinació turística, una opció que pot permetre que el visitant visqui una experiència molt “més personal i intensa”.

La jornada inclourà, entre d’altres, la intervenció del creador de Made in Mobile i president emèrit de la Mobile Marketing Association, Sixto Arias, qui parlarà de les noves estratègies d’innovació i com aplicar-les, i de Leire González, representant de l’empresa TripAdvisor. González parlarà de la nova plataforma de vendes de l’empresa, la qual es coneix com a Instant Booking.

Per la seva banda, el director general del grup de comunicació NeoOgilvy, Javier Oliete, se centrarà en una qüestió fonamental per a qualsevol empresa: com trobar clients en l’oceà digital.

En aquest sentit, s’ha de destacar la implicació tant de les empreses com de les institucions. En primer lloc, l’aposta de l’Ajuntament d’Artà -que torna a patrocinar l’esdeveniment- per potenciar l’actualització dels seus serveis turístics i mantenir-se a l’avantguarda. A més, entre els ponents hi haurà representants institucionals. Hi prendran part el director general de Desenvolupament Tecnològic, Benjamí Villoslada, i Pere Fuster, director de la Fundació Bit. Així mateix, hi participarà l’Europe Direct Mallorca, organisme de la Comissió Europea que té per objectiu el mercat únic digital.

Des de l’organització i l’Ajuntament s’espera igualar l’èxit d’assistència de l’edició de 2014, quan prop de 400 participants creuaren la porta del futur.

stats