PalmaEls consumidors de Balears van gastar 1.470 milions d’euros en productes considerats de gran consum (d’alimentació envasada, begudes, cura de la llar, higiene personal i bellesa) el 2013, xifra que suposa un increment del 3,1% respecte de l’any anterior.
La primera edició de l’estudi Nielsen 360º, que anualment analitzarà les tendències dels mercats de gran consum i del consumidor a Espanya, constata que el consum de marques blanques concentra el 42% de les vendes de gran consum a Balears, quatre punts per sobre de la mitjana estatal.
Segons el director general de Nielsen per a Espanya i Portugal, Gustavo Núñez, “les famílies balears han realitzat en aquests darrers anys un gran esforç per estrènyer-se el cinturó, fet que es tradueix en nous hàbits de consum com la planificació de les compres amb la ‘llista en la mà’, la comparativa d’ofertes entre establiments o el canvi a noves marques més econòmiques”.
L’actitud de consumidor és d’estalvi “orientada a una compra més racional que, sens dubte, perdurarà un cop superades les estretors econòmiques”.
Per realitzar les seves compres, els balears van utilitzar algun dels 653 establiments comercials existents a l’Arxipèlag -l’1% del total estatal- als quals ara van les famílies més vegades que abans de la crisi per ajustar el seu pressupost per a productes bàsics de la llar.
En termes estatals, els espanyols van comprar en productes de gran consum per valor de 49.052.000 d’euros , i convertiren aquesta indústria en palanca de la recuperació econòmica. En conjunt, els espanyols varen comprar menys quantitat de producte, a un preu lleugerament superior.