ESPECIAL DIJOUS BO 2016
Balears 12/11/2016

Els ciutadans trien què volen promocionar

Inca realça els seus “punts forts” per ser un atractiu turístic

M. Mateu
3 min
ELS CIUTADANS TRIEN que volen promocionar

L’Ajuntament d’Inca, mitjançat la Regidoria de Comunicació, Comerç i Turisme, ha posat en marxa una campanya en la qual vol que siguin els veïns els qui decideixin quines volen que siguin les estratègies de promoció de la seva ciutat.

Aquesta tasca s’ha portat a terme a través de grups de feina entre la gent del poble que s’encarreguen de definir les oportunitats i fortaleses d’Inca. És així com el regidor de Comerç i Turisme, Miquel Tortella, va voler que s’iniciàs aquest procés participatiu: “Inca és una ciutat d’interior que no pot competir amb les grans campanyes de sol i platja de Mallorca, sinó que ha de cercar altres atractius; per aquest motiu al llarg dels anys s’han anat fent diverses campanyes publicitàries per atreure els turistes a la nostra ciutat, però no han funcionat gaire bé”. “És d’ençà que vaig entrar a l’Ajuntament -abans no m’havia dedicat mai a la política- que vaig voler obrir un procés de participació de l’estratègia de promoció del poble per, entre tots, intentar vendre la ciutat que els ciutadans estimen”, afegeix el regidor, que també és el responsable de l’àrea de Comunicació.

Així doncs, l’Ajuntament va introduir dues iniciatives noves: per una banda, la d’integrar-se al segell de qualitat que atorga Turespaña, en el qual els diferents establiments inquers que hi vulguin participar realitzen una autoauditoria per millorar el seu servei i per tal de donar una imatge més atractiva dels seus comerços o locals. I, per altra banda, la creació d’aquestes comissions, a través de reunions en les quals “es defineix i realça allò que té Inca, el caràcter inquer, és a dir, que el principal promotor del poble siguin els seus propis ciutadans, que es creguin la seva ciutat”, esmenta Tortella.

D’ençà que fa dos o tres mesos s’organitzen aquestes reunions, “s’ha analitzat tot allò que tenim, sobretot remarcant-ne els aspectes positius, i també s’ha definit la nostra essència, que l’inquer en faci bandera”.

Es tracta d’un procés més llarg del que és habitual, perquè “intentar involucrar-hi el poble és més difícil que no pas contractar una agència de publicitat; és per això que calculam que d’aquí a uns vuit o nou mesos podrem llançar la nova campanya de promoció creada pels inquers”, diu el delegat de Comunicació, Comerç i Turisme: serà “la marca de promoció de la ciutat d’Inca, feta entre tots, en la qual s’han obert portes al poble i creat grups de feina perquè tothom pugui dir-hi la seva”.

La intenció de l’estratègia és, doncs, la d’inventar una marca entre els ciutadans a través d’uns productes de promoció que els identifiquin. És per aquest motiu que en aquestes reunions el poble també ha realitzat una DAFO, un mecanisme que identifica les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de la ciutat. “Ara ja estam en la fase de posar en valor les oportunitats i fortaleses de la ciutat, de treure profit de les coses bones que té Inca”, afegeix el regidor. És “una feina de cara també al turista que visita Mallorca, perquè s’aturi a Inca i no passi de llarg per arribar al Port d’Alcúdia, i que es diferencia del Pla de turisme que ja es va fer l’any 2014”.

D’aquest treball, n’haurà de sortir, a més, el lema de la ciutat “per poder definir i promocionar Inca, una tasca que crec que és de les més difícils: trobar un nom nou, una frase, un eslògan que defineixi la nostra ciutat i que hi pugui participar, en l’elaboració i elecció, el màxim de ciutadans possible. No és una tasca ràpida, encara ens queda feina en aquest sentit”, conclou el regidor de Comunicació, Comerç i Turisme, Miquel Tortella, qui encara l’edició 2016 del Dijous Bo com una de les màximes de la ciutat, i un dels punts forts i trets identitaris i de promoció d’Inca.

stats