ANIVERSARI
Balears 24/04/2016

Pep Lemon celebra el segon aniversari topant amb Pepsi

La multinacional vol que canviïn el nom perquè “confon”

C. Román
3 min
Un moment de la festa de celebració del segon aniversari que  va tenir lloc  ahir a Palma per reivindicar la marca.

PalmaLa petita empresa mallorquina de refrescs Pep Lemon va néixer ara fa dos anys i no s’imaginava que, de cop, PepsiCo Int. els tocaria a la porta per demanar-los que canviassin el nom perquè du a confusió.

D’aquesta manera, poc després del seu naixement, ambdues empreses s’han endinsat en un periple judicial que té pinta d’allargar-se dos anys més, com a mínim.

La multinacional insisteix que la marca mallorquina “és una aprofitada, que aprofita el nom de Pep perquè Pepsi és coneguda i així la gent es pot confondre”. Amb aquest argument, la multinacional s’oposa que els mallorquins continuïn registrant els seus refrescs amb aquest nom.

Pep, però, no va tenir cap problema a l’hora de registrar la seva marca a l’oficina de patents. Per això, paral·lelament a la pugna contra Pepsi, Pep ha denunciat l’oficina, perquè “si el nostre nom no era vàlid, ens ho haurien d’haver dit”.

La situació actual és que, després de mesos de negociacions amistoses, la multinacional s’ha plantat “en una oposició clara contra la nostra marca Pep”, expliquen des de la companyia mallorquina.

Durant mesos, des de Pep han tractat el tema amb discreció, intentant negociar de manera amistosa amb Pepsi Co., converses durant les quals fins i tot la multinacional va fer un llistat de noms alternatius per a Pep.

Una vegada trencades les negociacions i havent comprovat que no ha estat possible arribar a cap acord, Pep Lemon va celebrar ahir el seu segon aniversari amb una festa en la qual van participar diferents grups, es va fer una recollida de firmes i es va llegir un manifest.

“No som com ells”

A la festa, van aprofitar per comunicar als assitents el problema amb Pepsi, amb l’objectiu de deixar clar que “no som com ells” i reforçar els valors i principis de la marca. A més a més, es va traslladar el missatge de sostenibilitat i d’empresa social que són. Una empresa tan petita que ha esdevingut un petit maldecap per a la multinacional americana.

Des de Mallorca defensaren Pep com “una mostra identitària d’un tarannà, una cultura i una empresa col·laborativa local que no s’entén sense la recerca del bé comú”.

Els organitzadors i membres de l’empresa van penjar un pòster amb el manifest i cada un dels músics va fer seu algun dels missatges. D’aquesta festa, es va fer un “acte de reafirmació d’una identitat i d’una forma empresarial que no canviarà per molt que Pepsi ens obligui a canviar el nom”.

Comptaren amb la coorganització de BN Mallorca i la participació d’altres empreses de productes locals, amb les quals comparteixen una mateixa manera de pensar, com la cervesa artesana Toutatis i Ketchup de Forqueta.

Pep i els principis irrenunciables

“En Pep és en Pep!” és el primer argument que donen per dir que “això ve de família de Peps, d’un padrí Pep, cosins Pep i moltíssims amics Pep. Un nom arrelat a Mallorca que s’aprofita de llimones i taronges que es perden perquè no passen la prova de bellesa dels supermercats.

Pep, asseguren, aprofita els recursos existents, aplica l’economia circular i treballa en xarxa. A més, aposta per la cultura, l’envàs retornable, reutilitzable i biodegradable. Per això, no exporta botelles, sinó filosofia de negoci.

Aquestes i més reivindicacions es feren ahir per clamar que “es pot existir sense ser una multinacional. Pep és natural i diferent”.

stats