Publicitat
Publicitat

El PSIB demana als directors d'escola que no dimiteixin

El diputat Lluís Maicas denuncia que les instruccions per l'aprovació del TIL “no són d'aplicació legal”

En contraposició a la demanda de la plataforma Crida que insta els equips directius dels centres educatius a dimitir, el PSIB ha sol·licitat aquest dilluns als docents que facin un "sacrifici" i no abandonin els seus llocs de feina. El diputat Lluís Maicas ha insistit als directors que "contribueixin amb la seva presència" en aquest conflicte que suposa una "amenaça a la comunitat educativa, al professorat i a l'alumnat". Maicas també ha dit que les instruccions d'aplicació del decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL) que va dictar el Govern sense prèvia discussió en seu parlamentària "no són d'aplicació legal".

El conflicte es remunta al 19 d'abril d'aquest any, quan l'equip de govern de Bauzá va posar en marxar el TIL -que rebaixa l'ús del català a l'ensenyament i fa impossible la immersió lingüística en català-, al qual s'haurien d'ajustar els projectes educatius del curs 2013-2014 de totes les escoles de les Illes Balears. Llavors, molts dels equips directius varen redactar els seus projectes a partir de l'article 20 del TIL, en un intent d'esquivar la rebaixa de pes del català.

Concretament, l'article 20 diu que "els centres educatius que requereixin una distribució horària de les llengües objecte d'ensenyament diferent de la que estableix aquest Decret, poden aprovar un altre projecte de tractament de llengües". Més tard, quan els projectes educatius ja estaven fets, el Govern va emetre les instruccions per a l'aplicació del TIL que pretenen evitar que les escoles facin servir l'escletxa legal que, a través de l'article 20, permet ajornar la reducció del català a les aules.

El PSIB ha acusat el Govern d'aplicar les instruccions des de "l'autoritarisme, la improvisació i el caos" i ha dit que "vulneren la llei orgànica d'educació". El grup parlamentari també ha sol·licitat la compareixença del president Bauzá perquè s'arribi a una solució i eviti una vaga indefinida "que afectarà una comunitat líder en fracàs escolar".