Publicitat
Publicitat

Cas Nóos

Hisenda culpa de la major part de les seves errades als notaris i registradors

L'Agència Tributària diu que els fedataris públics li remeteren 11 transmissions amb el DNI 14, sense lletra, i per això atribuí les operacions a la Infanta Cristina

L'Agència Tributària ha remès avui un comunicat en el que assegura que en 11 de les operacions atribuïdes a la Infanta Cristina, tenia les dades errònies aportades per registradors i notaris. L'informe assegura que els fedataris públics aportaren documentació sobre 11 operacions de transmissió patrimonial en les que hi figurava el DNInúmero 14, "sense cap lletra". L'Agència Tributària afirma que "això va provocar la imputació a l'únic DNI '14' que figurava en la base de dades" , que és el corresponent a la Infanta Cristina.

Curiosament, no totes les equivocacions tenen una mateixa causa, segons Hisenda. Dues de les finques s'han atribuït per error a la filla del Rei perquè "es va produir error en el procés desenvolupat per l'AEAT en incorporar aquestes operacions a les seves bases de dades".

Pel que fa el procediment, Hisenda també vol marcar la diferència en la fórmula sota la que se va actuar. Assegura que ja que la petició no es va atendre com una petició d'auxili judicial, "no era preceptiu un control específic de la informació subministrada".

El jutge José Castro, instructor del cas Nóos, havia dictat avui mateix, hores abans d'aquestes explicacions d'Hisenda, una altra providència en la qual fa seriosos retrets a l'Agència Tributària en relació a les suposades errades en el tractament de les dades patriomonials de la infanta Cristina, i ho feia destacant que, en aquell moment, Hisenda no havia remès encara al jutjat un nou informe que rectificàs l'anterior de dia 13 de juny i aclarís què va passar.

José Castro advertí ahir que ha sabut de la suposada errada pels mitjans de comunicació i, per tant, exigí a l'Agència Tributària que li remetés un informe corregit. A més, ordeàa que s'hi incorporassin altres qüestions com, per exemple, per què no figura en el tan discutit document cap referència a l'alienació, per part de la infanta Cristina de Borbó (en un determinat percentatge), d'un pis, aparcaments i un traster ubicats al número 55 de l'avinguda de Pedralbes.

Es de suposar que la informació enviada anit als mitjans de comunicació per part de l'Agència Tributària, on s'explica el motiu de les errades, serà remès també al jutjat d'Instrucció. En tot cas, Castro vol saber per què no es va incloure aquesta operació patrimonial en el primer informe i, en aquest sentit, demana que es doni l'explicació d'aquesta omissió "en termes fàcilment comprensibles". A aquest primer retret, Castro hi afegeix que s'ha assabentat a través dels mitjans de comunicació "de les distintes hipòtesis que es manegen per justificar el que s'ha denominat un error" i recorda a l'Agència Tributària que "amb caràcter prioritari les explicacions s'haurien d'haver remès al jutjat". Com això no ha estat així, fa el requeriment oficial a Hisenda.