Balears 30/10/2015

Mallorca torna literària a Londres

El Consell presenta a la World Travel Market el Wow!, un aposta cultural de rutes literàries per recórrer l'illa

Ara Balears
2 min
Cosme Bonet i Francesc Miralles durant la roda de premsa

PalmaEl Consell de Mallorca recuperarà el seu paper institucional a les fires turístiques on es pot promocionar la nostra illa com a destí turístic. En aquest sentit, la institució serà present a la World Travel Market que es durà a terme a Londres del 2 al 4 de novembre. Hi assistiran el president, Miquel Ensenyat, el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, i la directora insular de Turisme, Promoció Econòmica i Artesania, Paula Ginard, per donar a conèixer el WoW! Mallorca, Walking on Words. Una aposta cultural que presenta rutes literàries per recórrer Mallorca.

El projecte ofereix 7 rutes guiades, amb continguts traduïts a quatre idiomes, per descobrir els vincles entre territori i literatura de la mà d’escriptors de totes les èpoques. El conseller Bonet ha assegurat que a partir d'ara "serà una constant treballar en el segment del turisme cultural i que el WOW Mallorca és un magnífic exemple per atreure un turisme de qualitat".

Aquest projecte es pot consultar al web o a través de la pàgina de Facebook (WoW Mallorca). A més a més, també hi ha una aplicació per a dispositius mòbils que permet connectar els codis bidi incorporats a la senyalització que es troben en el transcorregut de les rutes o accedir a la informació a través de Bluetooth.

El vicepresident Miralles ha remarcat que la institució vol "repensar el model econòmic i turístic de Mallorca, i aquest ha de passar per potenciar un turisme de cultura". La directora de la Fundació Cases Museu, Carme Castells, ha presentat el contingut del WOW Mallorca, que està destinat també al públic local, perquè les rutes "ens apropen a llocs que a vegades són invisibles per a la gent". Miralles està convençut que "com més coneguem l’illa, més l’estimarem". Aquesta iniciativa literària és la primera passa que conduirà a posar en marxa un projecte de rutes culturals.

El nou executiu insular vol recuperar la importància del Consell en tots els àmbits de decisió de política econòmica. A més, des del departament d’Economia i Hisenda es vol treballar molt per potenciar la marca Mallorca com a destí turístic de qualitat. Així, s’està treballant per fomentar productes, com el WOW, que tenen més recorregut per poder allargar la temporada turística. La directora insular de Turisme, Promoció Econòmica i Artesania ha afirmat que "estam convençuts que Mallorca pot oferir més que sol i platja". A més, també es reactivarà la Fundació Mallorca Turisme que ens permetrà dur a terme la gestió de promoció turística, una vegada la competència s’hagi transferit del Govern al Consell.

La col·laboració entre els departaments d’Economia i Hisenda i el de Cultura, Patrimoni i Esports serà una constant durant la legislatura per poder seguir apostant pels productes culturals, per un turisme més sostenible i de qualitat.

stats