Balears 26/04/2015

MÉS proposa la creació d'una aerolínia pròpia per allargar la temporada

Ara Balears
2 min
L'aeroport de Son Sant Joan ha superat els 23 milions de passatgers. / ARA BALEARS

PalmaMÉS ha proposat aquest diumenge estudiar la creació d'una companyia aèria pròpia, finançada en part amb capital públic -no més del 50% - com un instrument per a allargar la temporada turística i obrir les illes a altres mercats emissors.

En un comunicat, la formació aposta pel turisme de qualitat com un dels principals pilars de l'economia balear, i afirma que les illes turístiques com Malta, Canàries o Còrsega tenen una companyia aèria pròpia amb suport públic. Així, per als nacionalistes, les campanyes de promoció turística no tenen cap efecte si no hi ha més vols directes durant temporada mitjana i baixa.

"El públic podria venir a fer una escapada d'un cap de setmana llarg si hi ha vols directes, mentre que si no s'ofereixen els viatgers no es poden permetre, en moltes ocasions per temps i pressupost, fer escala Madrid o Barcelona per a una escapada de dies", destaca.

Per a MÉS, "cal complementar l'oferta privada de vols, perquè ara Balears depèn només de tres mercats emissors, l'alemany, el britànic i l'espanyol, que suposen el 76% dels visitants", i assegura que "l'oferta de la companyia aèria pròpia genera una demanda entre el públic de nous mercats emissors, el que acaba atraient a les companyies privades per oferir aquestes rutes, com ja passa amb les aerolínies de la seva propietat".

MÉS aclareix que cal estudiar la viabilitat econòmica del projecte, però considera que hi ha algunes xifres orientatives per preveure possibles ingressos del negoci, com el moviment anual de més de 22 milions de passatgers de l'aeroport de Palma, que al costat dels altres dos terminals aeris de les illes, aconsegueixen un benefici anual superior als 180 milions d'euros.

Explica que l'aerolínia hauria de tenir un capital mixt, una part pública no superior al 50%, i una altra privada, que provindria de grups hotelers, bancs i petits inversors. Per aproximar-se al cost que tindria l'aerolínia, MÉS pren com a referència Air Corsica (de Còrsega) i Air Malta que compten amb pressupost anual d'entre 100 milions i 230 milions d'euros.

stats