Publicitat
Publicitat

EDUCACIÓ: CONFLICTE A LES AULES

L’oposició obliga Camps a informar de les notes del curs

Tota l’oposició suma diputats suficients per forçar la compareixença de la consellera

L’oposició forçarà la consellera d’Educació, Joana Maria Camps, que comparegui davant el Parlament per informar sobre els resultats acadèmics del curs 2013-2014. Camps haurà de comparèixer davant la cambra com a resposta a una petició feta per tots els diputats de l’oposició. Signen la sol·licitud de compareixença els portaveus del grup socialista, Francina Armengol, i de MÉS, Biel Barceló, a més dels diputats no adscrits, Antoni Pastor i Margalida Font.

La petició haurà de ser atesa per Joana Maria Camps en virtut del reglament del Parlament, que en l’article 183 preveu que una cinquena part dels diputats pugui demanar la compareixença de membres del Govern. La consellera d’Educació haurà d’informar davant la Comissió Permanent d’Educació i Cultura del Parlament i ho haurà de fer acompanyada dels responsables de l’Institut d’Avaluació de la Qualitat Educativa (IAQSE), de l’Institut per la Convivència i l’Èxit Escolar, i del Departament d’Inspecció Educativa.

Sol·liciten que exposin “de manera detallada i comparada els resultats acadèmics -percentatge d’aprovats, nota mitjana dels aprovats i percentatge de la matèria impartida, entre d’altres- del curs 2013-2014 en relació als tres cursos anteriors”. La informació que requereixen fa referència, en especial, a les assignatures no lingüístiques que s’han impartit en anglès. Joana Maria Camps també haurà d’informar, a banda dels resultats del TIL, de les dades d’absentisme i conflictivitat escolar.

Segons els diputats signants, la sol·licitud respon a la negativa de la consellera Camps de fer públiques les dades acadèmiques del curs 2013-2014 de manera comparada amb els darrers cursos, per conèixer l’impacte del decret de Tractament Integrat de Llengües sobre el rendiment i resultats acadèmics. “Aquestes dades ja les han sol·licitat reiterades vegades els grups i diputats de l’oposició i en cap moment la Conselleria no les ha facilitat”, apuntaren ahir en un comunicat conjunt.

En el ple del 8 d’abril, la consellera d’Educació aportà les primeres dades oficials sobre les avaluacions que s’han fet en el primer trimestre, el primer curs en què s’aplica el TIL. Les aportà per negar que l’aplicació del trilingüisme sigui un fracàs, com diu l’oposició, però les dades evidenciaren que a ESO s’ha produït un lleu increment dels alumnes suspesos. Per l’oposició, el mètode que utilitzat, presentant la globalitat de les assignatures i sense fer esment a les que estrictament han implicat canvi d’idioma, no és suficient i, per això, “no pot passar més temps sense tenir-ne tota la informació”.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF