Balears 09/04/2014

L'STEI-i denuncia el caos i la manca d'informació dels centres per culpa del TIL

Diuen que la Mesa Sectorial i el Consell Escolar han tingut accés a l'esborrany de l'ordre d'Educació per desenvolupar determinats aspectes del Tractament Integrat de Llengües

2 min
El portaveu de l'STEI-i, Biel Caldentey.

L'STEI ha informat avui que tant la Mesa Sectorial d'Educació com el Consell Escolar de les Illes Balears han tingut accés a l'esborrany de l'ordre de la Conselleria d'Educació pel qual es desenvolupen determinats aspectes del Tractament Integrat de Llengües (TIL).

Per això, l'STEI ha volgut posar de manifest que, tal com recull aquest esborrany, "els centres han d'haver actualitzat o modificat el seu projecte de tractament de llengües i presentar-lo al Departament d'Inspecció Educativa fins dia 15 d'abril". En aquest sentit, l'STEI "es demana com és possible que els centres puguin presentar el seu projecte dins els terminis establerts, si l'ordre encara no s'ha publicat".

Per altra banda, l'STEI denuncia que la Conselleria d'Educació arribà a un acord, en el marc del Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB), amb les patronals de l'ensenyament concertat en l'aplicació del TIL per al proper curs, el qual consisteix en la rebaixa de dues hores en el còmput lectiu de les àrees no lingüístiques que s'havien d'impartir en anglès a l'etapa de secundària. Una modificació que "en cap cas ha comptat amb l'acord de cap representant del sector d'ensenyament públic en el CEIB i del qual els centres s'han assabentat a través d'una roda de premsa", diu el sindicat majoritari del sector.

L'STEI denuncia "la pèssima planificació i la manca total d'informació que els centres pateixen en tot allò referent a la implantació del TIL", un decret que al seu parer "s'ha imposat per la força, sense cap tipus de consens i sense tenir en compte les recomanacions que fan els experts en educació plurilingüe". Consideren que el TIL significa "un nou caos" als centres, que no saben com planificar els horaris i les matèries del proper curs, pendents dels canvis que suposarà la LOMQE i "sense una informació clara i fiable de la Conselleria d'Educació".

stats