Publicitat
Publicitat

Cap inspector va proposar expedientar els directors de Menorca

L'Associació d'Inspectors d'Educació desmenteix la portaveu del Govern, Núria Riera

La decisió d'obrir expedients als tres directors d'institut de Menorca va ser política i en cap cas tècnica. L'Associació d'Inspectors d'Educació de les Illes Balears (ADIDE) ha desmentit avui en un comunicat les declaracions de la portaveu del Govern, Núria Riera, i ha assegurat que "a hores d'ara cap inspector d'educació ha fet cap proposta d'obertura d'expedient disciplinari a cap director de centre docent". La portaveu del Govern, Núria Riera havia afirmat ahir mateix que els expedients als directors no s'havien obert per iniciativa de la Conselleria, sinó a instàncies de la Inspecció Educativa.

Riera també considerà "poc respectuós i responsable intentar qüestionar la tasca de la Inspecció Educativa" la recollida de signatures perquè Educació permeti als tres docents tornar a les aules a l'inici de curs. Va insistir que en aquest aspecte no es farien enrere. La iniciativa ja havia recollit ahir més de 6.000 signatures en dos dies. Sobre això mateix els inspectors afegeixen que "és d'agrair" que la portaveu del Govern demani que es respecti la seva tasca i l'autoritat que es mereix.

Aquest darrer punt, però, té un toc irònic perquè el comunicat de l'associació, firmat pel president de l'entitat, Pere Rios, recorda que els inspectors tenen l'obligació "d'informar i de proposar l'obertura d'expedient disciplinari als òrgans directius de la Conselleria" quan saben que un funcionari ha comès una falta. La responsabilitat de proposar l'obertura, doncs, és seva, mentre que posar en marxa l'expedient i nomenar-ne un instructor, a més de decidir les mesures cautelars, "recau en els òrgans directius de la Conselleria". Aquest pic, però, segons ADIDE la conselleria hauria actuat saltant-se el pas previ: la proposició dels directors i, per tant, sense respectar-los.

Cal recordar que els tres directors d'institut de Maó han acabat suspesos del càrrec de director i de la feina de professors perquè es van negar a refer els projectes educatius dels seus centres per complir les instruccions sobre el decret del Tractament Integrat de Llengües (TIL). Educació pretenia que els refessin sense que es poguessin aprovar als respectius consells escolars i els directors al·legaven que la llei exigeix aquesta aprovació i que no la podien vulnerar.