Balears 13/09/2017

Glovo aterra a Palma amb 50 establiments associats i espera triplicar-los en mig any

L'aplicació d'encàrrecs vol ser el servei d'entrega de referència en l'àmbit estatal

Carmen Buades
2 min
Sacha Michaud, un dels fundadors de Glovo, aquest dimecres a Palma.

PalmaGlovo, l'aplicació d'enviaments instantanis nascuda a principis del 2015 a Barcelona, ha aterrat aquesta setmana a Palma. Disponible des d'aquest dimarts, la plataforma té més de 50 'partners' (establiments de qualsevol tipus que ofereixen els seus productes a l'aplicació) a la ciutat i calculen que, d'aquí a sis mesos, aquesta quantitat s'haurà multiplicat per tres.

"Activam 'glovers' –les persones que es dediquen a fer el repartiment– a mesura que va augmentant la demanda", explica Sacha Michaud, cofundador de Glovo i que aquest dimecres ha presentat l'aplicació a Palma. Aquesta setmana és el llançament i des de l'empresa, que ja té presència a sis ciutats més de l'Estat i a l'estranger, calculen que "abans de 12 mesos entrarem en rendibilitat".

La majoria dels establiments que utilitzen l'aplicació són bars i restaurants, però l'objectiu de Glovo és connectar clients i locals –a través dels 'glovers'– de qualsevol tipus. "Som la petita compra o la compra d'emergència", afirma Michaud, qui recorda que a través de l'aplicació es pot sol·licitar menjar, però també medicaments, roba, flors, un carregador de mòbil...

L'usuari paga una quantitat per cada comanda i els repartidors utilitzen la seva moto o bicicleta per fer-la-hi arribar. "Són professionals independents, autònoms que intentam que cobrin com un taxista, per distància, temps i temps d'espera. A més, tenim un plus de nocturnitat i de mal temps", assegura Michaud.

Davant les crítiques que altres plataformes com la seva han rebut els darrers mesos per part dels repartidors, el cofundador de Glovo defensa que l'aplicació intenta ser "tan justa com és possible" per tal que creixi la xarxa i marca distància respecte d'altres empreses, com Deliveroo, pendent d'una denúncia a Inspecció de Treball per part dels seus 'riders', que han fet vagues aquest estiu denunciant les seves condicions laborals i que actualment s'estan organitzant amb els treballadors de la resta de plataformes.

A la presentació de l'aplicació han assistit representants d'alguns dels establiments que s'han sumat a la plataforma, com una floristeria que ja té repartiment a domicili i utilitzarà Glovo per als encàrrecs exprés o un restaurant que fins ara no oferia aquest servei i que assegura que formar part de l'aplicació "surt més a compte que tenir algú contractat exclusivament per a nosaltres i posar-li una moto".

stats