Balears 27/04/2015

Esperanza Aguirre i el president Bauzá demanen una baixada de les taxes a les línies de baix cost

El president autonòmic ha acompanyat la candidata del PP a l'Ajuntament de Madrid en un col·loqui informatiu

Efe
3 min
El president Bauzá amb Esperanza Aguirre durant la reunió que han mantingut avui amb representants del sector hoteler./EFE/Luca Piergiovanni

PalmaLa candidata del PP a l'Ajuntament de Madrid, Esperanza Aguirre, ha considerat aquest dilluns "fonamental" que el gestor aeroportuari Aena baixi les taxes a les companyies de baix cost perquè no siguin com ara "exorbitants", una reclamació amb què ha coincidit amb el president balear, José Ramón Bauzá.

Aguirre ha formulat aquesta reflexió durant un col·loqui en un hotel de Madrid amb representants d'empreses turístiques, organitzacions i associacions sectorials en què ha estat acompanyada per Bauzá.

La també presidenta del PP de Madrid ha confessat que, en una conversa privada amb Bauzá, tots dos han comentat que el viatge a les illes és "caríssim" i el preu d'una família que abans anava a passar un cap de setmana de quatre dies amb seus fills ara equival al cost d'un bitllet.

Aguirre s'ha queixat que poden viatjar a baix cost ciutadans des de qualsevol altra província, excepte des de Madrid, i ha alertat sobre el fet que les taxes "exorbitants", que varen provocar una "baixada escandalosa" de passatgers, animen a "molta gent a viatjar a més llarga distància".

Per aquest motiu, la popular ha indicat que els gestors d'Aena tenen "moltíssim de fer" en facilitar i abaratir la despesa perquè els turistes acudeixin a la ciutat i dediquin els seus doblers a coses que són "úniques" a Madrid, i no a pagar les taxes d'un aeroport.

La cap de cartell del PP a Madrid ha assegurat que està "en una lluita contínua" amb Aena, per fer-los veure que el seu objectiu és atreure turistes i no finançar les seves inversions "en general", des del mateix instant en què la presidenta de Easyjet li va dir que s'anava de Madrid com a conseqüència de la baixada d'arribades que esperava amb motiu de la crisi.

Segons la seva opinió, l'obra de la T4 de Barajas ha estat "extraordinària", però amb un cost de 6.000 milions d'euros que és una "doblerada" i que a més no ha fet que Madrid competeixi amb l'aeroport de Heathrow (Londres), ja que segueix situant-se en 41 milions de viatgers tot i tenir capacitat per a 71 milions.

Aguirre ha destacat que hi ha "moltíssim per fer" en l'assumpte de les taxes aeroportuàries i en altres aspectes d'un sector d'activitat que és el que "més importància té en la recuperació, el desenvolupament i la prosperitat".

El president de les Balears, per la seva banda, ha destacat que Espanya té els millors aeroports d'Europa i fins i tot del món, però on els "anteriors gestors socialistes es van preocupar més del continent, els dissenys i grans inversions que del contingut".

Després de destacar els resultats "competitius" de Balears pel que fa a beneficis i trànsit aeri, Bauzá ha proposat que permetin participar en la presa de decisions als que coneixen el sector i saben "on és el calador" per aconseguir més clients. El president de les Illes ha destacat que vol "més participació" i no més competències, així com que la iniciativa privada participi en la presa de decisions.

Bauzá ha destacat que, en el cas de Balears, el sector privat ha generat llocs de feina que "han permès" migrar i donar oportunitats a una borsa laboral com la de la construcció. El president autonòmic ha destacat que les Illes varen incrementar en el primer trimestre de l'any en 860.000 visitants el nombre de turistes, un 24% més respecte a l'any d'exercici, gràcies a l'aposta per la qualitat i l'excel·lència.

Bauzá ha recalcat que "fa quatre anys" que diu que han de baixar les taxes, i ha lamentat que tots els ciutadans financin infraestructures com l'AVE mentre que, en el cas dels aeroports, són els usuaris a través de la taxes els que ho fan.

El president balear ha considerat que AENA hauria d'estar "tot el dia" treballant per ser més competitiu respecte a altres països, després d'un etapa en la qual es va obsessionar més per "fer bonics" els aeroports o incrementar la seva superfície comercial que per gestionar la superfície aèria .

stats