Publicitat
Publicitat

ENSENYAMENT

Educació expedienta el director de la Colònia

La Conselleria tramita una falta molt greu i accepta la dimissió de Fernando Alcántara

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha obert expedient disciplinari al director del CEIP Colònia de Sant Jordi, Fernando Alcántara, perquè considera que va poder cometre una falta molt greu en adoptar acords il·legals i perjudicials per a l’administració, i n’ha acceptat la dimissió.

Després de conèixer el resultat de l’expedient informatiu sol·licitat a Inspecció Educativa al març, sobre la suposada comissió d’uns fets susceptibles de responsabilitat disciplinària comesos en l’exercici de les seves funcions, Educació va informar que ha obert expedient disciplinari a aquest directiu i n’ha acceptat la renúncia al càrrec.

Educació va obrir un expedient al director del centre després de conèixer que hi havia una investigació judicial i que la policia indagava sobre la presumpta comissió de delictes de falsedat de document públic, coaccions, amenaces i tràfic d’influències.

Els sindicats i diferents col·lectius com l’Assemblea de Docents han lamentat en reiterades ocasions que Educació no actuava d’ofici en aquest cas, però en canvi sí que ho va fer, i amb molta celeritat a més a més, en els expedients dels tres directors de Maó.

L’informe elaborat per Inspecció Educativa conclou que Alcántara presumptament podria haver comès una falta molt greu, tipificada a la Llei de funció pública de la Comunitat Autònoma, consistent a adoptar acords manifestament il·legals que haurien pogut causar un perjudici a l’administració.

Després d’acceptar la renúncia, la Conselleria nomenarà en breu mitjançant procediment extraordinari un nou director per al CEIP Colònia de Sant Jordi. Educació ja havia acceptat la dimissió d’aquest docent com a representant del Govern en el Consell Escolar.

Proves del TIL

La Conselleria d’Educació inicia avui les segones proves de diagnòstic de nivell de competència en comunicació lingüística a uns 4.500 alumnes d’educació primària, que permetran conèixer l’evolució en el primer curs d’aplicació del decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL).

Les proves a alumnes de primer, tercer i cinquè d’educació primària es duen a terme “per disposar d’informació útil i veraç que incideixi sobre la millora de la qualitat de l’educació a Balears i que permeti conèixer l’evolució de l’alumnat en el primer curs de aplicació del TIL”, va assegurar ahir la Conselleria d’Educació.

Les proves, compostes per activitats de comprensió oral i escrita, i expressió escrita en català, castellà i anglès, es duran a terme avui, demà i dia 5 de maig a primer de Primària i els dies 6, 7 i 8 de maig a tercer i cinquè, en 50 centres educatius entre públics, concertats i privats.

L’STEI-i va criticar aquestes proves en competència lingüística per “falta de rigor científic”. El sindicat diu que no es podran comparar els resultats si les proves que es realitzen demà tenen lloc en 50 centres diferents d’aquells on es van efectuar les primeres proves el mes de novembre passat.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF