Balears 19/12/2014

Els alumnes illencs de tercer de primària tenen una nota de 6,2 en anglès

Així ho revelen els resultats d'una avaluació censal de diagnòstic realitzada per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) durant el curs 2013-14

Efe
2 min
El TC admet a tràmit el recurs del Govern pel decret del castellà

PalmaLa nota mitjana dels alumnes que cursen tercer de Primària a les Balears en comunicació lingüística en anglès és de 62,2 sobre 100, segons una avaluació censal de diagnòstic realitzada per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) el curs passat.

Després dels resultats dels informes "PISA 2012" i "PISA Resolució de Problemes", la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats va decidir realitzar durant el curs 2013-2014 una avaluació a l'alumnat de tercer d'educació primària, avançant-se així a les avaluacions que preveu la LOMQE en aquest nivell educatiu a partir del present curs 2014-2015.

L'avaluació censal de diagnòstic es va realitzar en els 302 centres educatius de les Balears on s'imparteix 3r de primària i les proves consistien en l'avaluació de les competències en comunicació lingüística en llengua anglesa, castellana i catalana, i la competència matemàtica, ha informat la Conselleria en un comunicat.

La nota mitjana en català va ser de 71,7; en castellà de 71,3; en anglès de 62,2 i en matemàtiques de 65,9.

Per illes, la millor nota mitjana per a les quatre assignatures la van obtenir els alumnes de Mallorca, amb 68,2; seguits dels de Menorca amb 67,02 i els d'Eivissa i Formentera amb 65,15.

En totes les assignatures avaluades, els alumnes de Mallorca van obtenir millor nota amb 72,1 en català; 71,7 en castellà; 62,4 en anglès i 66,6 en matemàtiques.

A Menorca van obtenir 73,2 en català; 69,8 en llengua castellana; 61,3 en anglès i 63,8 en matemàtiques.

A les Pitiüses, la nota en competència de comunicació lingüística de català va ser de 67,4; en castellà de 69,9; en anglès de 61,1 i de matemàtiques de 62,2.

L'IAQSE ha enviat als col·legis els informes de centre i d'alumnat amb els resultats de l'avaluació.

Així mateix, com a novetat, s'ha enviat un informe individual a cada alumnes que ha de poder ser consultada pel pare, mare o tutors legals de l'infant.

En aquest informe individual, no apareix la puntuació del centre, d'acord amb la normativa vigent en el moment de les proves, la qual indica que no s'han d'elaborar llistes de centres o rànquings en funció dels resultats obtinguts.

Per aquest mateix motiu, l'accés a les dades de cada centre queda reservat en exclusiva al centre mateix i a l'Administració educativa.

L'informe individualitzat es facilita en format PDF de manera que, si els centres educatius ho desitgen, puguin adjuntar amb les notes de la primera avaluació.

Segons la normativa, els centres educatius no estan obligats a donar aquest informe, tot i que sí han de facilitar els resultats als pares o tutors legals.

stats