SERVEI D'EMERGÈNCIES
Balears 11/02/2016

Disminueixen les telefonades a l'112, però augmenten els incidents

El Sistema d'Emergències de les Illes Balears, que enguany celebra el 20è aniversari, ha presentat la memòria de 2015 en la qual s'ha vist un increment del 10% de les incidències

Ara Balears
2 min
Cladera, flanquejada per Soria i Perelló. / CAIB

PalmaEl número de telefonades que durant el 2015 es van fer al telèfon dels serveis d'Emergències de les Illes Balears, l'112, va disminuir fins a registrar 844.517, encara que el nombre d'incidents va augmentar un 10%, i va assolir la xifra de 203.085. Aquesta és una de les conclusions més destacables de la presentació de la Memòria d'Activitat 2015 del telèfon d'Emergències que s'ha fet aquest dijous, coincidint amb el Dia Europeu del Telèfon Únic d'Emergències.

Tot i que pugui semblar una paradoxa, la disminució de les telefonades i l'augment de les incidències respon a la capacitat de millorar la resposta que s'ofereix als ciutadans i al fet que els ciutadans de les Illes utilitzen l'112 amb precaució i quan és "realment necessari".

En l'acte, que ha estat presidit per la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera, de la qual depèn el servei, s'han desgranat les xifres per mostrar la fotografia de l'activitat del 2015. Així, es van rebre un total de 844.517 telefonades (gairebé un nou per cent menys que el 2014). Aquestes telefonades van originar 203.085 incidents, un 10% més que al 2014. S'ha de destacar que la mitjana de temps per atendre una cridada és de 5,12 segons.

Quant a la mitjana diària de les telefonades entrants, el desembre va ser el mes que es van atendre menys telefonades (1.885), i el mes d’agost se'n van atendre una mitja diària de 2.845, segons ha indicat el director general d'Emergències i Interior, Pere Perelló. El director de l'112, Vicente Soria, també hi era present.

Pel que fa a la distribució dels incidents gestionats segons la categoria a la qual s’adscriuen, cal assenyalar que la majoria d’aquests incidents, 51.776 tenien a veure amb la seguretat ciutadana (bregues i baralles, agressions, robatoris, molèsties per renous, etc.) i la seguretat vial i del trànsit (accidents, fonamentalment).

Segueixen en nombre d’incidents els que s’agrupen dins assistència sanitària, amb un total de 32.646; els del grup foc, salvament i rescat, amb 10.839 i, finalment, els que tenen a veure amb les infraccions de les ordenances municipals sumen 13.119 incidents.

20 anys de servei

El primer telèfon d'emergències de l'Estat

La presentació de la Memòria anual ha coincidit amb el Dia Europeu del Telèfon Únic d'Emergències i ha servit per engegar els actes de commemoració del 20è aniversari del servei. "No només celebram el Dia Europeu del Telèfon Únic d'Emergències. Fa 20 anys que tenim l'112 a Balears, la primera Comunitat que el va posar en funcionament a tot l'estat espanyol", ha destacat la consellera. Cladera ha volgut expressar el seu agraïment per l'esforç diari que fan els quasi cent professionals que integren la plantilla de l'112, "perquè la seva feina salva vides".

La presentació de la memòria ha estat el primer dels actes que es duran a terme per celebrar el 20è aniversari. Aquest divendres, la presidenta Francina Armengol visitarà les instal·lacions de l'112 i el proper 19 de febrer es celebrarà l'acte oficial. També es realitzaran una sèrie de conferències obertes a tots els interessats en el món de les emergències.

stats