En detall
Balears 01/02/2015

Desmuntar parets i barraques per salvar-les dels cotxes

2 min

Elements “salvats”

Sis barraques catalogades, l’antic traçat de la via ferroviària, l’avenc de Son Muletó, un aljub i un safareig quedaran “salvats” de l’autopista entre Campos i Llucmajor, segons informà el Consell el mes de juliol passat. Els tècnics de Patrimoni advertiren que aquests elements estaven en perill pel traçat inicial. Amb tot, es desconeix com queden finalment, ja que el nou projecte encara no està llest.

Barraques desmuntades

Tot i que el Consell salva de l’asfalt determinats elements etnològics, això no significa que no siguin desplaçats del seu emplaçament natural. És el cas de la barraca de Son Isern, que serà desmuntada i es traslladarà a un altre lloc. També es farà així amb les parets seques. El projecte inicial de l’autopista no tenia previst en principi dur a terme un control arqueològic de les obres, que s’haurà de fer.

Enllaços

El Consell de Mallorca decidí també a l’estiu eliminar l’enllaç de Son Sala -el més proper a Campos-, un macroaccés que havia de consumir 62.000 metres quadrats de territori. Pel que fa a l’accés de Son Gabriela, també polèmic, es converteix en principi en una rotonda elevada. En el primer projecte, els dos enllaços havien de ser de grans dimensions, amb un pont i dues rotondes laterals cadascun.

Menys cotxes

Les previsions de trànsit que inclou el projecte de l’autopista Campos-Llucmajor són realment minses, tenint en compte el consum de territori i de recursos públics que suposarà fer l’obra. Un creixement ínfim, segons el càlcul oficial. El preu de la benzina ha reduït l’ús del cotxe. Però el Consell de Mallorca continua apostant per les carreteres, amb un pla aprovat i beneït a la legislatura anterior.

stats