Balears 26/05/2017

La Conselleria i el GOB batallen pel nombre d’aparcaments

La decisió de mantenir l’estacionament de Tirapèl manté la tensió entre els ecologistes i la Conselleria de Medi Ambient en el debat de l’avantprojecte de parc natural

M.b. / J.v.
2 min
La Conselleria i el GOB batallen pel nombre d’aparcaments

CamposTot i la pressió humana, que deixa petjada amb la pèrdua d’arena i del sistema dunar amb afectació directa sobre els hàbitats, es Trenc ha recuperat part de la seva fesomia gràcies als diversos fronts polítics i ecologistes oberts contra la pressió urbanística i el deteriorament de l’espai natural. Ara, els esforços se centren, especialment per part del GOB, en la creació d’aparcaments dins els límits de l’ANEI i reduir-ne el nombre de projectats (3). La decisió de mantenir l’estacionament de Tirapèl (que té un únic accés de la carretera Campos-Colònia de Sant Jordi a través del vial de la salinera) manté la tensió entre els ecologistes i la Conselleria de Medi Ambient en el debat de l’avantprojecte de parc natural.

Tirapèl és un aparcament amb més de 30 anys d’activitat. Tancar-lo podria suposar haver d’indemnitzar. El Govern proposa reduir-ne la capacitat una tercera part, de manera que passaria de 600 places a 400. L’alternativa és crear-ne un de nou en un indret de molt d’impacte visual i a dos quilòmetres del litoral, a prop de la salinera i vora la carretera Campos-Colònia de Sant Jordi.

Amb aquesta zona d’estacionament de cotxes reduïda (el propietari haurà de restablir la vegetació de l’àrea de la parcel·la que es redueixi com a aparcament), més el previst a sa Ràpita (dotat de bus llançadora) i un tercer a ses Covetes, el Govern pretén donar cabuda a 1.500 vehicles, lluny dels 1.720 d’anunciats en la reunió de la primavera de 2016 amb veïns a Campos i també molt enfora dels 3.000 que, segons l’Ajuntament, necessita l’àrea del Trenc-es Salobrar perquè l’oferta complementària turística d’aquest indret sigui rendible.

stats