Balears 30/09/2014

El Consell resoldrà el nus a Son Hugo entre el tren de Sóller i la via de cintura

L'actuació, amb dos passos a nivell i un pressupost inicial d'1,5 milions, donarà sortida als barris de Son Oliva i Son Ferragut en totes les direccions

Lluís Planas
2 min
Imatge aèria de la zona.

PalmaEl Consell de Mallorca ha treballat durant dos anys en el projecte per resoldre el nus a Son Hugo pel creuament de la via de cintura (Ma-20) sobre les vies del tren de Sóller. La presència de la línia ferroviària impedia donar sortida als vehicles des del barris de Son Oliva i Son Ferragut cap a la via ràpida, que es veien obligats a entrar cap al centre de la ciutat pel carrer Eusebi Estada, a més de restringir els moviments d'entrada i sortida en les dues direccions de la via de cintura i a les piscines de Son Hugo i a l'hipòdrom de Son Pardo.

La solució ara seria actuar per davall de la via de cintura construint un vial en forma de circuit que funcionarà com una rotonda allargada, que unirà les dues zones d'aquests barris separades històricament per les vies del tren i permetrà, a més, que els vehicles puguin fer tots els moviments d'entrada i sortida cap a la via ràpida amb nous accessos, cap als barris de Son Oliva i Son Ferragut, i cap a Son Hugo i Son Pardo. Els dos punts d'intersecció amb les vies es creuaran amb passos a nivell regulats per semàfors.

L'Ajuntament de Palma ha informat avui favorablement del projecte que han presentat després el tinent de batle d'Urbanisme, Jesús Valls, i el conseller insular d'Urbanisme i Ordenació del Territori, Mauricio Rovira. El pressupost de licitació és d'1.479.302 euros i es traurà a concurs de manera urgent per poder començar les obres a finals del mes de desembre. La raó és l'acord al qual s'ha arribat amb el tren de Sóller, que durant el mes de gener atura el servei per fer tasques de manteniment i s'aprofitarà llavors per dur a terme les actuacions necessàries sobre les vies.

"És el millor projecte, perquè crec que no hi havia alternatives", ha dit Rovira sobre les dificultats que ha trobat el Departament de Carreteres per actuar al nus sense afectar la via de cintura i les vies del tren de Sóller, que es creuen allà a diferent nivell, i sense tenir gaire terreny disponible. No hi haurà expropiacions i només s'afectaran part de tres parcel·les de propietat municipal –una de les quals és un tros de l'aparcament de Son Hugo– amb un total d'uns 900 metres quadrats. El termini d'execució previst és d'entre 5 i 6 mesos.

Per la seva banda, el tinent de batle d'Urbanisme de Palma, Jesús Valls, ha mostrat satisfacció per aquest projecte, perquè ha assegurat que el nus de Son Hugo provoca "molts problemes de mobilitat a la zona" i "l'absoluta desconnexió dels barris de Son Oliva i Son Ferragut", i ha apuntat que no només es tracta d'una actuació que resoldrà els problemes de mobilitat dels vehicles, sinó dels mateixos vianants de la zona i dels accessos a Son Hugo i a Son Pardo.

stats