Balears 05/07/2017

El Consell Escolar d'Eivissa alerta de la massificació a les aules

S’afegeix així a les reivindicacions de la plataforma Pitiüses per l’Acord Educatiu i lamenta que la Delegació d’Educació només sigui “un simple braç administratiu de la Conselleria”

Armando Tur
2 min
El Consell Escolar de les Pitiüses, en roda de premsa

EivissaEl Consell Escolar d'Eivissa ha fet balanç avui del final de curs 2016-17 a l'illa amb una conclusió: les aules estan massificades. A l’acord que la Conselleria d’Educació va assolir amb els sindicats es fixava una ràtio màxima de 20 alumnes per classe a Primària. Les dades a Eivissa són alarmants. Per exemple, per als alumnes de 3 anys, existeix avui dia un 80% de incompliment a les gairebé 50 aules públiques de l’illa. A Formentera la situació no millora amb una escola, la de Sant Ferran, que des de 2015 té dues aules prefabricades.

Des de la comissió específica d’infraestructures del Consell Escolar culpen d’aquest fet els “sistemes complicats i poc eficients, de manera que s’allarguen en el temps”. Diuen des de la comissió que molts d’aquests programes se solucionarien dotant la Delegació Territorial d’Educació de més capacitat de gestió i decisió per evitar que sigui “un simple braç administratiu de la Conselleria, i ha de tenir la importància que es mereix”.

Per la seva banda, la plataforma Pitiüses per l’Acord Educatiu mostrà ahir la seva preocupació per la manca d’escoles a tots els municipis: a Sant Josep el centre de Cala de Bou no estarà llest per a proper curs; a Santa Eulària el municipi creix més ràpid que no ho fan les solucions, malgrat que al ple del mes de juny l’Ajuntament va acordar cedir un solar al Govern balear per fer un nou centre educatiu; a Sant Antoni no hi ha importants projectes previstos almenys fins a 2023; i a Vila falta un institut que, tal com indicà la presidenta de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes, Pepita Costa, “ja arriba tard”.

Als col·lectius en matèria d’Educació també els preocupa la situació dels alumnes amb necessitats especials, NESE, o la manca d’un mapa escolar “que sigui específic per a Eivissa” i que sigui “un document pràctic i real que vagi més enllà d’una simple zonificació”. Des del Consell Escolar Insular d’Eivissa asseguren que “la feina serà molta”, però “és necessària i requerirà del treball conjunt de diferents administracions”. Creuen des del Consell que els ajuntaments han de ser protagonistes per ser dipositaris d’una gran part de la informació que serà necessària.

stats