TRANSPORT PÚBLIC
Balears 21/02/2015

Caos a les estacions de tren pel nou sistema d’accés a les andanes

L’associació d’usuaris denuncia manca d’informació per part de SFM

M. P.
2 min
Els usuaris anaven molt despistats ahir amb el nou sistema tarifari i les noves màquines. A la imatge, informadors de SFM a Palma.

PalmaDesprés de setmanes amb els bitllets de franc per la substitució de les màquines i els torns d’accés a les andanes per part de Serveis Ferroviaris de Mallorca i l’entrada en funcionament del nou sistema tarifari integrat, els usuaris del tren es trobaren ahir amb problemes a l’hora de poder fer-los servir.

L’Associació d’usuaris del tren denuncià ahir manca d’informació “ni per megafonia ni en cartells a les estacions i a les casetes” sobre el funcionament de les noves màquines. Serveis Ferroviaris anunciava informadors de SFM a totes les estacions de tren, per ajudar els viatgers i donar explicacions sobre com havien de carregar les targetes. El cas és que, segons l’associació, arribaren tard: a les 7.30 h, quan molts ja l’havien agafat, ja que el primer des de Palma en direcció a sa Pobla surt a les 5.45 h i a les 6.23 h des de Manacor.

Els usuaris asseguren que els usuaris d’Alaró/Consell no pogueren agafar el tren a les 6.30 h del matí. El motiu: l’accés a l’estació per la caseta estava tancat. Mitja hora més tard, a Binissalem i a Santa Maria, afirmen que els torns no funcionaven i que tampoc no hi havia ningú per informar-los. Segons dades recopilades pel col·lectiu, usuaris de Llubí informaren que tampoc no hi hagué informació a la seva estació i que s’instal·laren dues màquines expenedores “insuficients”.

Així mateix, indiquen diferències entre estacions, ja que a Marratxí els torns haurien funcionat correctament des de primera hora i per tant els bitllets s’haurien cobrat, mentre que a l’estació intermodal de Palma els torns haurien quedat oberts a primera hora.

A darrera hora de l’horabaixa la situació a l’estació de Manacor era també caòtica, segons apunten alguns usuaris.

Des de l’associació denuncien que la gerència de SFM “continua funcionant sense protocol, sense cap planificació per evitar que passin aquestes coses”. Entenen que posar en marxa un nou servei suposa un temps d’adaptació, però exigeixen alhora una “previsió de recursos personals per poder solucionar totes les incidències que puguin ocórrer amb un mínim de temps, a més d’ajudar els usuaris en tot el que necessitin”, la qual cosa creuen que no s’ha produït.

Així mateix, critiquen que mesos abans de les eleccions es presenti una nova vestimenta per als treballadors, que ha costat més de 450.000 euros i que s’estrenà també ahir, mentre que “els usuaris continuam amb un servei que cada dia és més insegur, més deficient i més car”.

stats