Balears 08/04/2014

Camps: "De moment i afortunadament, el TIL no és un fracàs"

El diputat Nel Martí li retreu un 20% de suspesos amb el TIL i la consellera d'Educació el neg i parla de variacions per sota de l'1,5%

Efe/ara Balears
2 min
La consellera d'Educació, Joana Maria Camps, al Parlament

PalmaLa consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps, ha afirmat aquest dimarts al Parlament que "de moment i afortunadament", el decret del Tractament Integrat de Llengües (TIL) "no és un fracàs" i ha negat que el desacreditin avaluacions negatives. Camps ho ha afirmat com a resposta al diputat de MÉS Nel Martí, que li ha sol·licitat una valoració dels resultats acadèmics de la primera i segona avaluació d'aquest curs de les matèries no lingüístiques impartides en anglès, tal com marca el TIL.

Martí li ha retret les dades de l'Institut de Convivència i Èxit Escolar sobre absentisme i conflictivitat, que ha qualificat d'"escandaloses". També ha dit que hi havia un augment del 20% en el nombre de suspesos respecte del curs anterior en matèries no lingüístiques impartides en anglès, d'una caiguda del 35% en els alumnes que han aprovat i d'una retallada en els continguts d'entre un 30% i un 60%. "Un autèntic desastre", segons Martí, que ha acusat Camps d'un "fanatisme" que està deixant fracassar acadèmicament "milers d'alumnes", fet que fins i tot ha dut pares a presentar una querella perquè "estan indignats". Martí ha demanat a Camps "que no s'enganyi" perquè "el naufragi" del TIL continua, i la Conselleria en lloc de centrar-se "en els alumnes" ho fa "en les banderes".

"Les xifres que vostè dóna són falses, no hi ha cap baixada de continguts ni d'avaluació", ha contestat Camps a Martí sobre les dades de suspesos. La consellera ha assegurat que els resultats de les avaluacions que s'han fet fins ara "són positives i no negatives" desmentint Martí, a qui ha acusat de donar "dades falses". "Deixin la demagògia perquè si el que els interessa és acreditar que en aquestes illes el TIL és un fracàs, de moment, afortunadament, no ho és", ha afirmat Camps. Segons la consellera, entre els cursos en què hi ha hagut TIL i en què no, les oscil·lacions dels percentatges de les avaluacions són mínimes, just són d'entre l'1,45% i l'1,36% a la Secundària i entre un 0,64% i un 0,19% a Primària, incloent-hi el període en què hi va haver la vaga indefinida de docents.

stats