Balears 06/10/2016

CCOO denuncia que a l'112 hi treballa una plantilla un 15% inferior al que serien els serveis mínims d'una vaga

El sindicat adverteix que l'estrès, la falta d'operatius i el tracte de l'empresa suposen "pèssimes condicions laborals"

Ara Balears
1 min
El servei rebé un total de 207.000 telefonades en només un trimestre, amb tot tipus d’incidents.

PalmaSi els operadors d'emergència de l'112 convocassin una vaga per cobrir els serveis mínims seria necessari un 15% més de treballadors dels que actualment fan feina. Així ho ha denunciat CCOO en un comunicat aquest dijous, en el qual assegura que "el nivell d'estrès al qual estan sotmesos per la dinàmica de feina", la "falta d'operatius" i el "tracte humiliant i inhumà de l'empresa" està perjudicant la salut dels treballadors.

"Són nombrosos els torns en què només hi ha un operador d'un idioma concret atenent totes les cridades en aquesta llengua estrangera", assegura el sindicat, que adverteix que és "completament insuficient per donar un servei amb un mínim de garanties", ja que cada any es reben un milió de cridades.

CCOO ja fa temps que denuncia la situació dels treballadors del servei d'emergència i recorda que les "pèssimes condicions laborals" d'aquestes persones tenen "nefastes conseqüències" que repercuteixen directament en la ciutadania. Des del sindicat consideren que tant l'Administració com l'empresa "demostren una falta de sensibilitat total cap al col·lectiu" i asseguren que "no els preocupa el servei fora que tingui un cost polític".

stats