Publicitat
Publicitat

CCOO no vol el B2 com a requisit únic per a interins

Reclamen un compromís de formació en llengües

La mesa tècnica per a la redacció d’un nou pacte d’estabilitat per als docents interins ja ha recollit les propostes dels agents socials, després de l’elaboració d’un segon esborrany que haurà d’incorporar les noves peticions i finalment elaborar un darrer document que serà posat en comú les properes setmanes. A la darrera reunió, aquest dijous, la Federació d’Educació de CCOO plantejà la possibilitat que les places d’interins no requereixin com a criteri sine qua non el nivell B2 d’anglès. Aquesta possibilitat podria concretar-se, pel sindicat, amb un compromís voluntari de formació del treballador. “L’experiència docent no es pot veure basada únicament pel B2, com hem denunciat altres vegades”, assegura el portaveu de la FECCOO, Toni Baos.

Igualment, des del sindicat reiteraren que el nivell B2 d’anglès és “insuficient” per impartir assignatures no lingüístiques a Secundària, “com s’està explicant al congrés organitzat per Fadesib ‘El paradigma plurilingüe’.

Així, des de CCOO destaquen la necessita d’establir un compromís de formació “per les dues bandes”, tal com “requereix la implantació d’una tercera llengua”. “A hores d’ara, només sabem que el pacte tindrà places amb requisit de titulació en anglès B2 segur, però ningú sabrà quantes fins que els centres no facin la seva demanda al final d’aquest curs. Els docents de la FECCOO no signarem cap acord laboral que estigui absolutament condicionat pels efectes d’un projecte pedagògic no consensuat”, advertiren.

Volen més vacants oferides

Segons informà CCOO, el segon esborrany de pacte que dijous s’abordà ha augmentat de 2 a 3 anys el període de pacte i fixa en 45 dies treballats com a interí el termini per poder accedir a la nova rebaremació. La resta d’aspirants, asseguren, s’ordenaran per dies treballats a centres públics.

Pel que fa al nombre de places que s’ofereixen als docents interins, el document en preveu 1.250. El sindicat ho troba insuficient i vol que s’augmenti el nombre de vacants oferides.

Entre algunes de les propostes que també s’han fet hi ha l’avenç del reconeixement en la igualtat entre gèneres, transparència en la contractació mitjançant una tramitació telemàtica setmanal i la publicació dels resultats a la pàgina web de la Conselleria d’Educació. Igualment, la Federació d’Ensenyament del sindicat ha apuntat la necessitat de crear places d’oposicions, a més de la diferenciació dels punts de formació en formació acadèmica i contínua.