Balears 07/12/2016

Balears, el territori amb el percentatge més alt de repetidors

L'informe PISA assegura que l'Estat és a la coa dels països de l'OCDE i que les Illes són la pitjor comunitat en aquesta dada

M.g.
2 min
Les proves de nivell de  quart de secundària, a examen Fracassa la crida  dels sindicats al boicot de les proves

PalmaBalears és la comunitat amb el major percentatge de repetidors. En concret, un 40%, segons l'informe PISA de 2015, que demostra que aquesta xifra no ha disminuït a les Illes des del 2012. Efe recull aquestes dades de l'informe elaborat per l'OCDE. L'organització considera "alarmant" la taxa d'alumnes repetidors a l'ensenyament obligatori pel "cost social i econòmic" que suposa per a l'Estat.

De fet, aquest dimecres el conseller d'Educació, Martí March, ha corroborat l'alt cost que suposa i ha advertit que s'han de cercar solucions per revertir aquesta situació. L'OCDE recomana revisar les polítiques educatives sobre aquesta qüestió.

El rendiment dels repetidors és "significativament" pitjor que el d'aquells que estudien el curs que els correspon. A l'Estat, gairebé un de cada tres estudiants de 15 anys (31%) està repetint per primera o segona vegada en els cursos d'ESO. Els analistes de PISA consideren que es tracta d'"un dels problemes més greus que s'observen en el sistema educatiu espanyol. La dada espanyola ha davallat un tres per cent des de 2013, però encara se situa a 19 punts percentuals més que la mitjana dels països de l'OCDE (12%) i 16 més que en el conjunt d'alumnes de la UE (15%).

La situació és "preocupant" a totes les comunitats, particularment en les que presenten els nivells més alts de repetidors. Les diferències autonòmiques de repetidors poden arribar a ser el doble entre la taxa més alta i la més baixa. És el que ocorre entre Balears (40%) i Catalunya (21%). De fet, les comunitats amb millors nombres són Catalunya, Navarra (23%), el País Basc (24%) i Astúries (28%).

Reaccions del Govern

March ha assegurat que l'informe PISA "suscita moltes anàlisis". Ha assegurat que es tracta d'"un bon instrument, però no analitza totes les competències". La seva valoració ha estat "en positiu", però sense caure en anàlisis "triomfalistes". March ha acceptat "les mancances i punts febles" que té el sistema educatiu, però ha celebrat les millores que s'hi han detectat des de 2012.

stats