AEROPORTS AL LÍMIT
Balears 20/08/2016

“AENA mostra insensibilitat amb els veïns de la zona”

C. Buades
2 min
AENA ha fet obra a 779 habitatges des de l’aprovació del seu pla d’insonorització.

PalmaL’aeroport de Palma té, per obligació legal, un pla d’insonorització per als habitatges dels voltants. Després d’haver calculat una petjada acústica, AENA té fins al 2020 per insonoritzar les 1.343 cases afectades pel renou dels avions; no obstant això, el desembre de 2015 només 779 havien passat per les obres.

“Això es produeix per les dificultats de comunicació que hi ha entre els veïns i AENA. Hi ha gent que té dret a la insonorització i no ho sap i gent que ho sap però no ho demana pels tràmits que suposa”. Són paraules de Joan Fortesa, president de la Federació d’Associacions de Veïns de Palma (FAVV), qui assegura que, a més, la petjada acústica feta per AENA “és restrictiva”.

Segons els càlculs fets pel veïns, que en el seu moment van presentar al·legacions a la totalitat dels mapes fets des de Madrid, el pla d’insonorització hauria d’incloure al voltant de 700 habitatges més, sobretot del Coll d’en Rabassa (tot i que se’n veuen afectades també altres barriades, com el Pla de Sant Jordi i Can Pastilla). “AENA no ha mostrat sensibilitat amb els veïns de la zona: descansar és impossible i el renou és insuportable”.

Un dels problemes amb què es troben els veïns és, segons Fortesa, que “quan van fer el pla no van pensar que, durant l’estiu, les cases necessiten tenir les finestres obertes per fer baixar la temperatura de l’interior”. D’aquesta manera, alguns habitatges que han estat insonoritzats queden igualment perjudicats pel renou.

Des de la FAVV també consideren que es discriminen alguns habitatges, ja que els talls fets pel mapa acústic deixen fora cases, mentre que n’inclouen d’altres que estan situades al mateix carrer. “Evidentment s’ha de tallar per algun lloc”, explica el líder veïnal, però tindria més sentit fer les divisions del mapa per carrers.

stats